Selamat Hari Lahir…Umur Juga Bertambah…

Hari ini merupakan ulangtahun kelahiran saya ke -31. Pagi ni terasa kurang sihat, badan semacam berat nak bersiap ke sekolah. Tetapi setelah memandang wajah anak-anak yang mesti bersekolah, terus saya bingkas bersiap sedia seperti biasa. Selesai solat, saya panjatkan kesyukuran kerana Allah masih memberi nikmat kehidupan dan kebahagiaan bersama keluarga untuk kesekian kalinya. Syukur ya Allah…tempatkanlah aku bersama-sama mereka yang Engkau redha dan rahmati…Murahkan rezeki kami, lindungilah kami dari anasir yang menjauhkan kami dari jalanMu… amin!
Pagi-pagi lagi anak-anak memberi ciuman di pipi tanda ucap `Happy Birthday’ untuk Ummi mereka. Terima kasih anak-anakku..Cuma masih tertunggu-tunggu kejutan dari Walid mereka.. hehe…Biasanya suami kurang minat untuk mengingat perkara yang bersangkut dengan tarikh-tarikh ni. Kadang-kadang kita yang terpaksa mengingatkan. Tapi, isteri tetap sayang suami walau tarikh yang penting ini dilupakan mereka…itulah bukti betapa pengorbanan perasaan isteri pada suami.
Tak kurang juga ada anak-anak didik saya yang memberi ucap selamat. Penyelia dan pengasuh-pengasuh di Taska juga. Kak Bibah (Penyelia Taska) siap bagi hadiah yang cukup istimewa buat saya. Tak sangka, sebab saya hanya sebut-sebut, dia pula ingat sampai sekarang… Alhamdulillah, dapat juga benda yang saya minat sangat dari dulu.
Hari ini saya bertambah umur tapi ada insan lain yang terhenti hayat pada hari ini. Awal pagi tadi berlaku kemalangan antara penunggang motorsikal dengan lori 18 tayar. Mangsa mati di tempat kejadian, betul-betul di simpang masuk UITM Seri Iskandar. Innalillaah…
Semoga hari ini memberi seribu kebahagiaan kepada saya dan keluarga. Terima kasih atas tanda ingatan kawan-kawan dan anak-anak didik. Semoga kalian juga sentiasa beroleh kebahagiaan hidup dunia dan akhirat..
Terima kasih semua!

Leave a Reply

my typing speed

share this blog

Bookmark and Share

Bilangan Pengunjung

  • 38,605 orang

Kalendar 2010

July 2009
M T W T F S S
« May   Aug »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
