Iftar Jamaie

Salam Ramadhan….
Ahad lepas saya berkesempatan menjemput semua kakitangan Pusat Jagaan At Tarbiah (Taska) SMKASAS untuk berbuka puasa bersama keluarga saya di rumah. Sejak pagi, saya sudah mula memasak, semestinya istimewa buat mereka yang telah banyak membantu serta mengasuh anak-anak saya selama ini.
Menu yang saya sediakan adalah menu kegemaran kami sekeluarga ; Gulai Lemak Ayam Masak Cili Api, Daging Goreng Lada Hitam, Ikan Rebus Tumis Kering, Sambal Tempoyak Masak dengan Timun, Tauhu Bakar dan Bubur Kacang Bersusu. Alhamdulillah, semuanya sempat saya siapkan mengikut jadual. Maklumlah, nak jaga anak kecil, kemas rumah, mendobi dalam masa yang suntuk, agak memenatkan. Tetapi saya dapat berehat secukupnya walaupun banyak menu yang perlu disediakan.
Sampai masa yang ditunggu-tunggu, tetamu saya sampai dengan selamat di rumah. Hanya Alyaa’ (anak sulung) yang menyambut mereka. Anak-anak lain dah tidur, kepenatan bermain sebelah petangnya. Yang tak seronok, kami makan dalam suasana suram sebab lampu meja makan dah lama tak dibaiki (mungkin coknya problem sebab dah cuba ganti tiub dan starter).
Seronok dapat makan ramai-ramai. Part paling best, tengok nasi dalam periuk hampir licin! Nampaknya tercapailah objektif saya…Penat memang tidak langsung terasa walau saya memasak lebih dari biasa. Seronok dapat menjamu orang-orang yang penting dalam kerjaya saya. Memang betul kata orang, kalau kita memasak dengan rasa kasih dan sayang, ikhlas itu datang sendiri, penat pun tak terasa…malah rasa bersyukur dapat berkongsi detik-detik berharga itu dengan mereka yang begitu hampir dalam hidup kita. Kasih bertambah, ukhuwwah bertaut erat.
Saya harap kawan-kawan semua dapat meluangkan masa, carilah satu hari yang sesuai untuk bersama mereka yang terlalu banyak membantu dalam kita membina kerjaya. Kita perlu buat untuk menunjukkan rasa terima kasih dan penghargaan kepada mereka.
Sampi sini saja coretan kali ini. Wa ilalliqaa’….

Leave a Reply

my typing speed

share this blog

Bookmark and Share

Bilangan Pengunjung

  • 38,605 orang

Kalendar 2010

September 2009
M T W T F S S
« Aug   Oct »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
